• Boylestraat 22 3112 XD Schiedam  
  • info@robinezijderhand.nl  
  • 06 41915714  

CV

Cirriculum Vitea

Opleidingen

HBO sociaal pedagogische hulpverlening
1990-1995

PABO verkorte opleiding
2000-2001

 

Cursussen en trainingen

Slim Huiswerktraining
2017

Heppie Kinderen & Emoties
2017

Bikkeltraining
2016

Relax Kids
2016
Relax Kids is in 2001 opgezet door Marneta Viegas. Zij was toen al geruime tijd werkzaam in de kindertheaterwereld en zij merkte gedurende de jaren een verschil op in het gedrag van kinderen en het vermogen van kinderen om te luisteren en te concentreren. Zij zag een oplossing in het ontwikkelen van vaardigheden om te ontspannen bij kinderen, waarbij gebruik wordt gemaakt van een gestructureerd programma en zo ontstond het unieke 7-stappen programma van Relax Kids.

CIVAS Kindercoach
2016

Movement Based Learning (MBL Building Blocks)
2016

Ik Leer leren coach
2015
Deze methode geeft kinderen slimme handvatten voor makkelijker en efficiënter leren. 
De training is geschikt voor kinderen van de basisschool, plusklassers, brugklassers en pubers die vastlopen op school.

Ik leer anders coach
2015
Een grote groep ondergewaardeerde leerlingen heeft een bijzondere gave: het zijn beelddenkers! Zij denken niet in woorden, maar in beelden. Daarom wordt het lesmateriaal niet begrepen en onthouden. Vaak hebben beelddenkers een leerachterstand of denkt men aan dyslexie. Bijles helpt niet of nauwelijks omdat er dan nog meer schoolwerk op ‘foute’ wijze wordt aangeboden. De training ‘Ik leer anders’ vertaalt de lesstof naar jouw manier van denken.

Jij Natuurlijk kinder- en opvoed coach
2015 Natascha Bruti

Kindercoach NTI 
2015
Diverse toepassingsmogelijkheden van coaching, gesprekstechnieken en communicatievoorwaarden gericht op kinderen.

Zorgleerlingen in het regulier onderwijs 
2014
In deze cursus worden verschillende ontwikkelingsstoornissen vanuit de praktijk bekeken en wordt een theoretisch raamwerk geboden.  Dit geeft inzicht in de achtergronden en leidt tot bewuste keuzes bij de aanpak van de verschillende stoornissen.

Narratieve Taal- Tekentherapie
2012 Claudia Blankenstijn
In deze cursus wordt op een intensieve en interactieve wijze gewerkt aan het scheppen van een psycholinguistisch theoretisch denkraam, waarin de pragmatische ontwikkeling en pragmatische stoornissen bij kinderen centraal staan. Het taalonderzoek voor het in kaart brengen van pragmatische stoornissen, het stellen van pragmatische behandeldoelen, en het opzetten van een taaltherapie voor kinderen met pragmatische stoornis wordt uitvoerig behandeld.

Cursus Autisme 
2008
Autisme spectrum stoornissen en de behandeling ervan

Nederlands met gebaren 
2008
Basiscursus Nederlands Met Ondersteunende Gebarenmodule 1
750 gebaren die zowel binnen een logopedische behandeling als in het dagelijks leven gebruikt worden

Contact gericht Spelen en Leren
2008 Anneke Groot
Contactgericht spelen en leren is een methode om kinderen uit te dagen tot leren, door eerst contact met ze te maken. Het is bedoeld voor kinderen met stoornissen uit het autistisch spectrum, maar ook met andere uitdagingen in contact en ontwikkeling zoals langzame ontwikkeling, aandachtsproblemen, spraakmoeilijkheden, ADHD, Rettich, Downsyndroom, MCDD etc.